Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.07.2009 14:30 - Родопски славей
Автор: gerganasp Категория: Поезия   
Прочетен: 5604 Коментари: 4 Гласове:
6

Последна промяна: 30.07.2009 15:04


на Златина Узунова 
               - най- добрата родопска певица

Над Родопа песен се разлива. Звънва златно писано звънче. Карлък булото повдига. Рожен цял от песен се тресе.   Спира слънцето да чуе. Вятърът в усой замря, заприпява в унес чуден, на момата песента.   Злато златна-златен славей! Златно писано звънче. Песента ти  който чуе - с теб запява от сърце.


       Прекрасно е да чуеш песните на Златина Узунова. Когато, тя запее публиката, във всички зали по света онемява, само в България,не са чували за нея. 
     Дано да съм ви заинтригувала, за да издирите и се насладите на звънкият и глас.
Пряка наследница на Орфей/родена в сърцето на Родопите/с висок силен глас /не е проблем да надпее родопската гайда/, богата орнаментика и профисионализъм, Златина, разкрива напълно красотата на родопската песен. Вслушани в нейните изпълнения, разбираме как Орфей е успял да трогне сърцето на мрачния Хадес за да му върне Евредика.

Заслужава да се чуе.

Това е един бисер от съкровишницата на Българската култура.


image


Думите са слаби, пред песента...

песен в изпълнение на Златина Узунова

и оше една






Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cvetnica - Златно момиче!
31.07.2009 14:03
Един от божестевените славеи на тази невероятна,мистична и вълшебна планина!Нежна и романтична и ВЕЧНА!
Благодаря Ви!
цитирай
2. анонимен - Родопски Славей!
18.09.2009 22:08
Благодаря на Бог че я има и дано дълги години да пее!
Николина и Евгени Станчеви
цитирай
3. анонимен - Черешко, чьорна вишничко
18.09.2009 22:11
Черешко, чьорна вишничко

- Черешко, чьорна вишничко,
пролет през тува минахме,
та беше цвета цветила,
пък рожба не си родила.
Дали та слана попари,
или та слонце изгори?
- Юначе лудо и младо,
нито ма слонце изгори,
нито ма слана попари.
Пролет от тука минаха
двамина луди и млади,
под мен на сенка седеха,
та си се люто калнеха:
"Черешко, чьорна вишничко,
ако са двама не зьомем,
дано ми листи не пуснеш,
дано ми суха изсохнеш,
корене да ти прикапет!"
Че си са двама не зьоли,
та ма е кльотва стигнала -
сухо сам дорво станала
от коренат до вархчокат.
цитирай
4. анонимен - Защим ме й мене да живам
19.09.2009 05:16
Защим ме й мене да живам
на сая диньо лажовна,
га нема в сарай да седя,
га немам любе да любя.
Походи, либе, лефтеро,
барем си мома йотбереш.
Да не е йот мен нагоре,
да не е йот мен надолу.

Защим ме й мене да живам
на сая земя лажовна,
ага ма севдьо остави
и надалечко отиде.
Походи, либе, лефтеро,
барем си мома йотбереш.
Да не е йот мен нагоре,
да не е йот мен надолу.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerganasp
Категория: Други
Прочетен: 327015
Постинги: 53
Коментари: 149
Гласове: 3246
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930